Recenze Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro: vysoká obrazovka, vysoký výkon

Musel jsi tam být. Kupujete si nový počítač, možná poprvé za několik let, a jste zabředli do specifikací. I když seznam zúžíte tak, aby zahrnoval věci jako určité množství paměti nebo velikost obrazovky, budete si klást všudypřítomnou otázku: Jaký je rozdíl?

Často se rozdíl stává zjevnějším, když se propast mezi cenami rozšiřuje. Ale co když hledáte trochu zábavy navíc, aniž byste tlačili cenu na luxusní území?

Samozřejmě dostanete to, za co zaplatíte, ale Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro nabízí to, co můžete získat za svou MSRP (aktuálně se pohybuje od 1 420 do 1 140 USD za prodejní cenu), ale těžko budete hledat nějaký levnější. než 1 300 USD). Není to předražené ve srovnání s podobně velkými konkurenty, jako je Acer Swift 5 (1 100 USD za konfiguraci, kterou jsme zkontrolovali) nebo 13palcový Dell XPS 13 (1 250 USD s nejbližšími specifikacemi IdeaPadu, který jsme recenzovali).

Specifikace na první pohled: Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro
Nejhorší Nejlepší Podle recenze
Obrazovka 14″ IPS dotykový displej, rozlišení 2800×1800, 90Hz
OS Windows 11 Home
procesor Intel Core i5-11300H Intel Core i7-11370H
RAM 16 GB LPDDR4x-4266
Úložný prostor 256 GB NVMe PCIe 3.0 x4 SSD 1TB NVMe PCIe 3.0 x4 SSD
GPU Intel Iris Xe (integrovaný)
sítí 802.11ax (2×2), Bluetooth 5.1
Porty 1x USB 3.2 Gen 1 Type-A, 2x Thunderbolt 4 (USB-C), 1x 3,5mm jack
Velikost 12,29 × 8,72 × 0,57–0,67 palce (312,4 × 221,4 × 14,6–16,9 mm)
Hmotnost Počáteční hmotnost 2,87 lb (1,3 kg)
baterie 61 Wh
Záruka 1 rok
Cena (maloobchodní cena doporučená výrobcem) 899 dolarů 1140 dolarů

Displej: ostřejší, vyšší, rychlejší

Jedním z hlavních rozdílů Slim 7i Pro je jeho obrazovka. 14palcový (pozn. existuje 15palcová verze tohoto notebooku) IPS panel má ostřejší rozlišení, vyšší poměr stran a vyšší obnovovací frekvenci než průměrný tenký a lehký notebook, což z něj dělá jedinečnou nabídku pro jeden z nejoblíbenějších notebooků. . základní způsoby interakce s počítačem.

Obrazovka používá poměr stran 16:10 spíše než poměr stran 16:9, který je (v současnosti) běžnější mezi notebooky. Při použití mi vyšší obrazovka umožnila umístit na obrazovku více řádků tabulek a více odstavců posledního předloženého článku Ars současně. To také přispívá k šílenějšímu rozlišení. Displej má rozlišení 2800 × 1800, což odpovídá hustotě pixelů 237,8 pixelů na palec (ppi). 14palcová obrazovka s poměrem stran 16:9 a rozlišením 1920 × 1080 bude 157,4 ppi.

Abych napsal tuto recenzi, porovnal jsem IdeaPad vedle sebe s Acer Swift 5, který má 14palcový displej s rozlišením 1920×1080 pixelů. Mohl jsem se dozvědět více o svém pokroku na stroji Lenovo. Text byl drobný, ale ostrý a v nastavení Windows 11 bylo stále místo pro změnu velikosti (až asi 150 procent), přičemž na obrazovce bylo více obrázků, než jsem viděl na Swift 5. Text na Lenovu se zdál trochu tmavší a znatelně. ostřejší hrany ve srovnání se Swift 5 při stejném zvětšení.

Lenovo tvrdí, že dotyková obrazovka Slim 7i Pro pokrývá 100 procent barevného prostoru sRGB a může dosáhnout maximálního jasu 400 nitů. Pro srovnání, Swift 5 tvrdí 100 procent sRGB a 340 nitů. Navzdory mírné výhodě, co opravdu vyniklo během mého srovnání vedle sebe, bylo, jak reflexní byla obrazovka Swift 5. Mezitím si obrazovka IdeaPadu lépe poradila s odrazy. Při použití venku vypadala obrazovka stále jasně. Oba displeje mají stejné pokrytí, ale na Lenovu vše vypadalo jasněji. Při sledování filmů vypadaly scény živěji, s hlubšími oranžovými odstíny, růžovějšími tóny pleti a mírně živějšími růžovými, ačkoli obě poskytovaly přibližně stejné množství detailů ve stínech.

Rozdíl mezi 60 a 90 Hz na vlastní oči postřehnete jen těžko (k tomu bych doporučoval přejít alespoň na 120 Hz). Opět platí, že to, co způsobilo, že hlava a ramena IdeaPadu skutečně převyšují standard, byly živé barvy, jas a kvalita, díky nimž filmy a grafika obecně vypadaly živěji. Samozřejmě, že u veškerého obsahu 16:9 jsem se musel vypořádat s velkými černými pruhy, ale dá se na to zvyknout.

Notebook podporuje Dolby Vision pro HDR filmy. Jeho předinstalovaná aplikace má tři režimy: Dolby Vision Bright, který je standardně nainstalován, Dolby Vision Dark a Dolby Vision Vivid. Když jsem je však přepínal při sledování HDR filmů, žádný zjevný rozdíl jsem nezaznamenal.

Design

Lenovo nazývá IdeaPad Slim 7i Pro v barvě Slate Grey a říká, že tělo je vyrobeno z hliníku. Tento počítač má prémiovější konstrukci, která působí méně plasticky a hutněji – alespoň na ruce – ve srovnání s jinými stroji, jako je Swift 5. Víko je také o něco tlustší než u tohoto notebooku, přestože vykazuje přibližně stejnou míru ohýbání při nucené akci. .

Je zde malý zářez pro fotoaparát, který by měl podle Lenova usnadnit otevírání počítače jednou rukou. To fungovalo jen zřídka, i když byl počítač na rovném povrchu jako stůl. Jinak palubka pořád drnčela, dokud jsem setřásl víko.

Lenovo milostivě vynechalo USB-A a konektor pro sluchátka/mikrofon, ale HDMI zde není. Místo toho získáte dva porty Thunderbolt 4, které mohou nabíjet notebook, nabíjet další zařízení nebo se připojit k displeji na levé straně palubní desky. Je vybaven konektorem pro sluchátka a portem USB-A, který je vždy zapnutý na pravé straně. Na pravé straně je také vypínací tlačítko, které v dnešní době často nevidím.

děsivá webová kamera

Na produktové stránce Lenovo na produktu Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro se uvádí, že stroj používá „senzory pozornosti“ k zasílání upozornění, „když někdo surfuje“. Tuto funkci poskytuje předinstalovaný software Glance společnosti Mirametrix s umělou inteligencí. Aplikaci nelze stáhnout odkudkoli, například z obchodu Microsoft Store. Podle webu Mirametrix je jeho software v současné době licencován pouze společnostem Lenovo, LG a NEC.

Aplikace využívá IR kameru notebooku ke sledování vašich očí a hlavy a ukazuje vám, kde si myslí, že jste, v reálném čase pomocí malého vyskakovacího okna, které můžete otevřít (vaše hlava je tečkou v zaměřovacím kříži). Pokud používáte více monitorů, Smart Pointer Glance detekuje, na který monitor se dívá vaše hlava, a přesune ukazatel myši na tuto obrazovku, čímž rozmaže druhý monitor. Tato funkce byla také docela přesná, pokud jsem držel hlavu v preferované vzdálenosti od webové kamery. Glance může také přesunout okno z jednoho monitoru na druhý. Pokud podržíte okno myší a poté se otočíte, abyste se podívali na jiný monitor, okno se tam okamžitě objeví.

A konečně, Privacy Alert detekuje, když se někdo dívá na vaši obrazovku za vámi, a v reakci na to rozmaže obraz. Někdy se to však stalo, když za mnou nikdo nebyl, i když jsem byl v zorném poli Glance a nehybně. Dobrou zprávou bylo, že k tomu došlo pouze v případě, že byl k notebooku připojen druhý monitor.

Samotný Glance vám však poskytne pocit soukromí. Vyžaduje to, aby byla webkamera stále zapnutá, stejně jako červené světlo vlevo a bílé světlo, které bohužel tak úplně neodpovídá ostatním. Pro mnohé to bude příliš velké riziko a rozptýlení, než aby aplikace běžela.

Pro ty, kteří jen hledají něco pro občasné webové hovory, má IdeaPad Slim 7i Pro střílečku 720p. Není nejostřejší, ale má přesné barvy a jen lehce rozmazaný efekt podobný akvarelu.